Vana Spa ligger på Elite Palace Hotel. Det är ett fräscht spa med gott om utrymme. Den senaste tiden har varit trevligt men intensiv så en sväng på spa och lite egentid kändes behövligt.

Att det blev just Vana Spa beror på att de hade ett fräscht gym. 300 kvm bör räcka för att hålla sig sysselsatt. Konditionsrummet var välutrustat men jag är sämst på kondition så för min del kan konditionsrummet få vara en cykel. De få gånger jag tränar kondition så vill jag göra det utomhus.

Maskinerna hade samma nackdel som vanligt. De är inte samma som gymmet hemma så man får tänka nytt. Nu sägs det att hjärnan mår bra av att utmanas och det är ju bra.

Första dagen tränade vi ben. Jag hade lite träningsvärk redan innan så det blev ett snällt pass. Efter min andra Insculpt behandling är det roligare att träna ben. Efter gymmet gick vi till rummet och snyggade till oss innan det var dags för middag.

Dagen efter började med frukost och en stunds vila innan vi gick till gymmet! Det är skönt att träna på semestern och det känns så skönt att runda av med spa. Det är så skönt att ta ett riktigt långt pass och vi tränade tills vi ville ha lunch. Lunchen åts på spat i morgonrock 💕 Jag var tyvärr hungrig och glömde att fota maten men deras bowl var riktigt god.

Annons

Bassängen när man kommer in till spaavdelningen är den som de oftast visar och miljön är verkligen avkopplande. Det svåra med att fota på spa är ju dessutom att inte få med människor på bilderna. Jag vill inte hamna på bild när jag relaxar i bikini och jag visar samma hänsyn till andra. Det var lätt att slippa trängsel och relaxstolarna var riktigt sköna.

Fötter med spa tofflor bild är ju obligatorisk.Tånaglarna matchar nästan va?

Ångbastu är hopplöst att fota och finska bastun tog jag inga kort på. Det var dessutom folk där och då fotar jag inte. Ångbastu är otroligt skönt och jag tycker huden känns så skön efter. De hade även ett värme/ aromarum som jag tyckte var helt underbart.

Annons
Det här var min favoritbastu

Något jag inte petade in en tå i var tysta rummet. Många uppskattar tystnad, jag är inte en av dem. Det fanns hörlurar med guidad meditation eller avslappnande ljud.

Det såg mysigt ut men jag uppskattar mer en behandling. Vi tog en duobehandling. Den var riktigt skön och som vanligt somnade jag. De hade Kerstin Florians produkter i behandlingen.

Det fanns gott om produkter från Kerstin Florian och Anda i butiken

I receptionen fanns det ett stort utbud av produkter från Kerstin Florian och Anda. Kerstin Florians schampo är en av mina favoriter. Jag vart sugen på en kroppsborste med skaft i trä. Under augusti har jag hängt på en utmaning att inte köpa hudvård eller makeup. En borste är gränsfall men jag räknar det ändå som hudvård. Jag tror sambon uppskattar den utmaningen annars hade jag garanterat kommit hem med en massa. Poängen med resan var ju inte shopping och det är lite skönt att hoppa över det ibland.

Behandlingen var bra och efter var vi avslappnande så vi chillade en stund innan vi skulle iväg och äta middag.

Jag tycker att spaet var trevligt och de har verkligen lyckats med att skapa en avslappnande atmosfär. Hotellet var rent och trevligt. Något som störde mig mycket var att de är två olika enheter utan något större samarbete. När jag ringde hotellet innan vi kom dit för att lägga till spa hänvisade de mig till spat. När jag hade kontakt med spat hade de inte tillgång till hotellbokningen. Som de flesta människor nu har jag varken ork, tid eller lust att ringa fram och tillbaka mellan olika avdelningar för att reda ut deras paketpris. När man checkar ut från hotellet med känslan att vi säkerligen betalat för mycket för att de har otydlig kommunikation drar ner upplevelsen. Vi hade även beställt en champagneflaska till rummet. Eftersom vi tränade direkt när vi kom fram så var vår champagne varm när vi skulle till rummet. På väg från gymmet gick vi till receptionen och tänkte kolla om vi kunde få ny is eller en kall flaska. Det fanns ingen personal i receptionen men bartendern hjälpte oss efter ett tag. Småproblem men det drar ändå ner. Om man bortser från samordningen så är det ett fräscht spa med ett helt ok gym