Nu vet jag att influensers alltid ska vara snygga och aldrig ha en dålig dag så det är tur att jag inte räknar mig till en riktig influenser. Jag ser mest ut som ett slitet troll och har definitivt dåliga dagar även om jag erkänner att jag har ett priviligerat och härligt liv för det mesta. Det här har verkligen varit en äkta skräpdag då så mycket gått emot att jag börjar fundera. Jag måste bara få ut lite frustration och det kan hända att jag tar bort det här inlägget men jag tjatar ju alltid på er om att vara ärliga mot er själv och er omgivning så det vore fel.
Annons, handplockad av migDet startade egentligen redan igår men igår är min sons födelsedag och det är ju en fantastisk dag oavsett vad som händer. Jag skulle torka håret efter duschen och tog fram min älskade Dyson Airwrap. Den har verkligen gjort skillnad på mitt hopplösa hår så självklart ville jag ha fint hår när vi skulle ut och äta. Allt gick toppen när jag torkade och även när jag gjorde lite lockar med den vänstra barrelen men när jag skulle byta till den högra så kom det ett lågt fräsande ljud vid filtret. Jag stängde genast av och kollade att allt satt som det skulle och för säkerhets skull rengjorde jag filtret fast jag gör det varannan gång jag använder den. När jag försökte igen var den helt död vad jag än försökte med. Höger sida av håret fick vara rakt.
Många tror att vi som skriver om skönhet får alla produkter och att vi dessutom har obegränsat med pengar. I mitt fall stämmer det inte och en stor del av min lön hamnar hos SJ i form av tågbiljetter till alla härliga och spännande event. Reklamlänkarna på den här sidan täcker nästan avgifterna hos webbhotellet men det här är min hobby som jag brinner för och jag hoppas kunna göra någon skillnad även för er som följer mig. En eloge till er som använder mina länkar, ni är bäst!
AnnonsNär jag går på event vill jag känna mig fin och mitt hår har varit en öm tå länge så efter många års funderande köpte jag en Dyson. Eftersom jag har en rätt ordinär inkomst köpte jag den begagnad på Tradera vilket kanske i efterhand inte var mitt smartaste drag men vi alla gör misstag. Det man missar när man köper begagnat är såklart garantier men du har ju även den stora skräcken om du verkligen får en äkta produkt. Vad jag kan se verkar min vara äkta och med mitt tjocka hår bör den inte torka håret så fort som den här gör om den inte vore äkta. Det är ju motorn som kostar i en airwrap och där brukar plagiaten snåla.
Men åter till skräpdagen, även begagnad var den dyr och jag undviker ju slit och släng så självklart försökte jag med en dåres optimist kontakta Dyson i hopp om att kunna rädda min dyrgrip. Dyra produkter ska ha support i toppklass men tydligen inte. Man får klicka runt som en galning på hemsidan och chatta med en tafflig variant av AI. Jag hittade inget serienummer och det kan mycket väl vara samma system som GHD har med en klisterlapp som sitter på sladden och någon sådan har jag inte på min. Deras support kräver serienummer så jag lyckades på någon vis ta mig förbi deras robot som sa att den skulle koppla mig till en manuell support IGÅR. Idag har jag fortsatt mina försök att nå dem och med risk för att låta ytlig så kom det till och med lite tårar när jag jagade runt. Tjejen på Tradera som jag köpte den av har försökt ge mig kontaktuppgifter till ursprungliga säljare men hon har inte svarat än. Dysons support svarar inte och jag blir ledsen och arg så fort jag ser min Dyson. Jag blir sugen att stoppa allt i soporna och köpa en peruk.
Jag är ledig idag och ryggen gör sjukt ont. Jag letar ny fysioterapeut eftersom min blivit sjukskriven. Den jag hittade i närheten som ev hade tid har inte svarat och resten har minst en månads kötid. Tanken var att träna men kände att det inte gick så jag tog en sväng till affären och tänkte muntra upp mig med lite bakning. När jag packade in i kylen tappar jag såklart en burk creme fraiche i golvet med resultatet att jag fick städa köket och lägga mig på soffan istället för att i alla fall pigga upp mig med bakning.
För att toppa dagen kom det en människa och kollade på en möbel jag lagt ut på Facebook för 50kr för att slippa köra den till tippen men det skulle kollas och funderas en halv evighet innan hon kom fram till att hon ville ha en möbel i perfekt skick… Hmm då kanske inte något som säljs för 50kr som renoveringsobjekt är något. Om du tror att jag förskönat något i annonsen kan jag förtydliga att jag skrivit att den stått i barnrum och kan bli fin om man renoverar den. Där rök nog dagens sista energi så nu sitter jag och gnäller på min blogg som jag skapat för att inspirera och ge råd…
Ska man se något positivt med dagen så har jag haft några bra dialoger på Instagram och kan dessutom checka av att Mili Cosmetics mascara klarar tårar också. Nu borde det bara kunna bli bättre.
Uppdatering Efter 48h förärade Dyson mig äran att få chatta med supporten via Whats App. De frågade efter serienummer som ska sitta på en etikett på sladden men jag har tyvärr ingen. Jag svarade då ärligt att den är begagnad och när jag svarade att jag inte fick någon papperskartong med så slutade de svara. 2 timmar senare har jag fortfarande inte fått svar och är nu så less på min förbannade Dyson att jag funderar på att stoppa den i soptunnan men man får ju inte stoppa elavfall i soporna….
Om de har tvivel på äktheten så kan de ju säga det men att bara sluta svara är under all kritik. Ett företag som säljer highend ska ha en förstklassig support. 48timmar innan någon svarar och sedan bara sluta svara är obeskrivligt amatörmässigt. Jag är gråtfärdig över att ha slängt ut över 4000 på att bli blåst och ignorerad. I fortsättningen ser ni mig med samma håruppsättning som på gymmet för det här är verkligen inte en skön upplevelse. Det enda positiva är att vi hade funderat på att köpa en fläkt hem men ska renovera först och då ville jag avvakta så den matchar med färgerna vi väljer. Nu blir det absolut ingen fläkt.
Har du tips på ett bra stylingverktyg som passar för tunna lockiga hårstrån i mängder så är du min hjälte. Som en frisör sa, håret är liksom kronan på kroppen och går inte att dölja eller fejka.
Lämna ett svar