Empowered by Beauty 2023 hölls på vackra Hotel at Six i Stockholm på Internationella kvinnodagen och biljettintäkterna gick till Dermaromes CSR-program DermaCare som är ett projekt som stöttar kvinnor i Masai Mara i Kenya. Dagen lyfter fram powerkvinnor och hur vi tillsammans är starka.

Annons

Så passande att eventet inleddes med Lisa Ajax och Känn en doft av kärleken.

Dermaromes VD Erika Bennerholt hälsade oss välkomna

Susanne Najafi talade om kvinnors möjlighet till kapital. Hon har grundat BackingMinds VC och mycket annat. Hon är utsedd till Sveriges mäktigaste investerare i techvärlden. Hennes resa från Handelshögskolan till Oriflame i Iran och till var hon är idag var riktigt spännande. Hennes passion är att bygga bolag och vi alla borde ta efter hennes mod. Även vikten av att fokusera på kunden är något alla borde tänka på.

Carin Hellman som är Beauty Editor på Elle Magazine och även frilansjournalist talade om vilka trender som är på gång inom beauty. Modehusen har ju länge varit trendsättare men sen kom kändisarna och tid över. Nu kommer många trender som sprids via TikTok. Vem har inte sett dessa trender?

Dagens bästa trendspaning, inkludering och ålderspositivism
Annons

David Gorgeous, Business Development Manager på NCP lärde oss om layering och hur vi kan skapa en egen doft efter humör och tillfälle. Han har alltid haft ett välutvecklat doftsinne. Vi påverkas mycket av dofter och genom layering kan vi skapa unika dofter.

Vendela Ragnarsson, medgrundare och CEO på ReRobe gav råd om hur vi kan förbättra vår hållbarhetsresa.

Viktigaste rådet för all business är att välja rätt partner och skriv tydliga kontrakt. Hitta ett problem som många vill ha en lösning på.

Skippa multitaskandet, lägg fokus och ge inte upp. Om du vill nå framgång så får du tänka långsiktigt och även göra lite uppoffringar. Entreprenörskap tar tid! Tro på dig själv!

Om du inte vill starta eget var Vendelas råd att sälj alla kläder du inte använder. Du får mer plats och pengar.

Harrison Gregory GM UK&EMEA Grown Alchemist gjorde en djupdykning i hudvårdande ingredienser.

Phygital Beauty var mest spännande med kameleontfärger. New clean är högre krav ren skönhet med att vara öppet och ärligt. Cryo som kryokammare och liknande ökar.

Hållbarhet fokuserar på produktionen, ingredienser tillverkade i lab kan vara mer hållbart. Deras produkter bygger såklart på hållbarhet och forskning med naturen i fokus.

Anna Lönnqvist, PT, löpcoach, makeupartist och kostrådgivare pratade om mindfulness träning. Vi fick testa lite mindful träning och hennes budskap passade perfekt för dagen. Se hur starka och bra vi är!

Mina Fagerfjäll och Anders Rask från contentbyrån GoodName talade om TikTok och content marketing.

TikTok är inte längre bara för barn.
Annons

Jacqueline Kothbauer, föreläsare, författare och digital strateg gav en framtidsspaning om trender.

Vi kvinnor har en stor fördel av att vi ägnat oss åt kommunikation under evigheter. Under pandemin förändrades mycket inom arbetsmarknaden och digitaliserades. Varumärke är viktigt även som person och inte bara för företag.

TikTok har drivit fram mer nischade grenar och vi ska vara riktiga människor men inte låtsas kunna allt.

Löwengrip Female Entrepreneur Award 2023 utses av en jury. Årets vinnare var Moa Johansson Containing Greens som bygger växthus som tar vara på spillvärme för att kunna odla året runt

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *